Ako na SEO základy:Tipy na optimalizáciu vyhľadávacích nástrojov

Sponzorovaný obsah

Správne nastavenie stránky je správnym hodnotením spoločnosti Google. Tu je niekoľko základných možností SEO na stránke, bez ktorých nebudete úspešní. Optimalizácia vyhľadávacieho nástroja má tri hlavné odvetvia.

Sú to:

SEO na webe, to znamená, keď optimalizujete svoj vlastný web
mimo webu SEO: Ide predovšetkým o vytváranie odkazov.
technické SEO, ktoré zvyčajne treba oddelit  zo SEO na stránke

Tu Vám dám tipy na optimalizáciu vyhľadávacieho nástrojana stránke.

Ale poďme si na začiatku jasný: Dokonale optimalizovaná stránka nemá šancu na vážnu konkurenciu, ak nie je podložená kvalitnými odkazmi ako na SEO z Professionalseo. Ak však existujú prepojenia a optimalizácia na stránke je perfektná, sme na správnej ceste k úspechu.

Je potrebné venovať pozornosť aj technickým nastaveniam SEO, ale je dobré to urobiť raz a raz alebo dvakrát do roka skontrolovať, či je všetko v poriadku?

Teraz však uvidíme najdôležitejšie a základné možnosti SEO na stránke:

1: S kľúčovým slovom na začiatku

SEO je založené na správnom názve alebo názve názvu. Ak presuniete kurzor myši na svoju stránku v prehliadači, uvidíte, aký je názov stránky. Pozor, nemusí to byť rovnaké ako v nadpise vášho článku! Pozrime sa, na čo treba venovať pozornosť!

Len málo ľudí vie, kde sa pri formulovaní názvu nachádza kľúčové slovo v názve. Buďte čo najbližšie k začiatku názvu, ako v tomto článku. Hlavným kľúčovým slovom sú základy SEO, takže toto je úvodné slovo v názve.

Na čo ešte treba venovať pozornosť? Názov priťahuje pozornosť, kliknite na kliknutie, pretože ak kliknete na zoznam výsledkov veľa na svojej stránke a článok je dobrý, bude to výhodou v hodnotení.

Pri zadávaní tohto kľúčového slova do vyhľadávacieho nástroja premýšľajte o tom, aký problém používateľ hľadá. Napíšte názov a odpovedzte na tento problém.

Jednoduché, však?

2. čistá webová adresu

Nemalo by sa nadhodnocovať, že adresa URL je tiež otázkou poradia. Ponechajte dynamickú webovú adresu a používajte iba statický údaj. Mnoho ľudí to vie a používa. Ak chcete ísť ďalej, odstráňte z adresy URL všetky nepotrebné slová, nemusíte mať v adrese URL názov alebo dátum blogu alebo kategórie, prípadne iba nadpis článku alebo iba kľúčové slovo na najdôležitejších stránkach. Napríklad ideálna adresa URL pre tento článok by bola: napr.sk/ako na seo-zaklady.

Ak upravíte webovú adresu, pretože ju vylepšujete z dôvodov optimalizácie vyhľadávacieho nástroja, nikdy nezabudnite presmerovať starú webovú adresu. Google má vždy hodnotenie podľa adries URL a dostáva signály. Ak nedôjde k presmerovaniu, všetky pozitívne signály sa stratia!

3. Prepojenie smerom von

Majitelia webových stránok sa do dnešného dňa neradi odkazujú na svoje stránky, pretože sa obávajú, že odchádzajúce odkazy stratia hodnotenie PageRank alebo odkaz na stránku. Možno to platilo pred desiatimi rokmi a dnes sa toho nemusíte báť.

Dnes chce spoločnosť Google poslať návštevníkov na webové stránky, ktoré sú informačnými centrami, ktoré poskytujú oveľa viac organizovaných užitočných stránok, takže sa môžete bez problémov odkazovať von.

Ale samozrejme by ste sa mali vždy odkazovať na dôveryhodný zdroj a ak je to možné, neposilujte svoju konkurenciu odkazmi. Článok s kvalitou môže obsahovať najmenej tri relevantné a kvalitné odkazy na stránku. Už som predtým napísal, že testy SEO ukazujú, že odchádzajúce odkazy sú jasne hodnotiacimi faktormi, takže ich používajte!

odkazy ukazujuce von:

Stránky s odchádzajúcim odkazom ( link ) sa umiestnujú lepsie ak ich porovnáme z webovými stránkamy bez týchto odkazov.

4. Pridajte k svojmu názvu ďalšie slová

Základy SEO sú dobrým názvom, ale ak skutočne chcete veľa návštevníkov, je vhodné doplniť naše tituly o ďalšie slová, ktoré môžu generovať ďalšiu návštevnosť. Medzi ne patrí „lacný“, „ako“, „2020“, čo sú ďalšie pojmy, ktoré ľudia bežne používajú. Pomocou týchto plus slov môžete nájsť viac výsledkov a získať viac návštevníkov.

Nazývajú sa to rešerše s dlhým chvostom. Dobrou správou je, že o nich existuje menšia konkurencia, preto by ste mali použiť tento trik.

5. Napíšte najmenej 1000 slov

Mnoho ľudí hovorí, že ľudia nemajú radi čítanie dlhých textov na webe. To je pravda, existuje však výnimka pre náročné písanie. Za kus písania, ktoré ich skutočne zaujíma.

Ak máte frázu, ktorú naozaj chcete skutočne ohodnotiť, nezachráňte klávesnicu a napíšte článok s najmenej 1000 slovami.

Početné prieskumy SEO teraz preukázali, že čím dlhší je text na webovej stránke, tým lepšie bude v službe Google.

Dĺžka a pozícia textu v optimalizácii vyhľadávacieho nástroja

Ako na SEO základy: Čím dlhší je text, tým lepšie bude v priemere na Google

Môj kurz budovania odkazov je dlhý 50 000 znakov a prvý v zozname výsledkov je podobne dlhý článok o algoritmoch Google, pretože som sa v nich naozaj chcel získať dobré miesto. Takže ak je niečo veľmi dôležité, urobte si čas. Nie všetky články musia byť samozrejme také dlhé, ale toto je základná požiadavka pre odporúčaný obsah.

6. Použite multimediálny obsah

Vo svojich článkoch používajte obrázky, videá, grafy. Obrázok alebo graf môže povedať oveľa viac ako tisíc slov.

Prerušuje tok textu, uľahčuje jeho čítanie a tiež zvyšuje dojem používateľa. Nielenže to bude dobré pre čitateľov, ale prinesie to aj veľa výhod SEO. Zvyšuje čas strávený na stránke a znižuje mieru okamžitých odchodov, ktoré sú dôležitými ukazovateľmi SEO.

Pri dnešnej modernej optimalizácii vyhľadávacích nástrojov je stále dôležitejšia používateľská skúsenosť, ktorú môže spoločnosť Google mnohými spôsobmi merať. Ak obsluhujete návštevníka, postupne sa budete pohybovať hore v zozname výsledkov.

7. Použite kľúčové slová v prvom odseku

Normálne to znamená, že ak píšete prirodzene, dôležité kľúčové slovo bude skutočne zahrnuté v prvom odseku, ale sú niektorí, ktorí začínajú dlhým úvodom. To nie je príliš šťastné z hľadiska SEO. Google môže mať pochybnosti o tom, že tento článok je pre daný výraz relevantný, ak sa nenachádza v prvých 100 slovách.

Nerobte chybu a prirodzene napíšte najdôležitejšie kľúčové slová do prvých 100 slov.

Aj keď nemôžem dokázať dôležitosť tohto, snažím sa zabezpečiť, aby sa kľúčové slovo na konci článku znova objavilo.

8. Vložte napis do značky H1

Je to základné nastavenie SEO, ale často sa nepoužíva. Názov článku by mal byť uvedený v značke H1. Väčšina stránok WordPress to v predvolenom nastavení vie, ale niektoré šablóny ich prepíšu. Je bežné, že najmä na stránkach na mieru sa značka H1 nachádza v logu. Nie je to dobrý nápad, vyhnúť sa mu!

Je šťastie, že kľúčové slovo je aj v záhlaví H1. Nevyžaduje sa však, aby názov a nadpis boli rovnaké. Môžete to trochu vylepšiť a získať extra dlhé chvostové výsledky.

9. Zrýchlite svoju stránku nech je rýchla ako blesk

Pri hodnotení stránok nie je rýchlosť stránky zanedbateľným faktorom. Mnohí domáci poskytovatelia služieb konajú spravodlivo, ale nie vždy to stačí. Táto stránka by mala byť veľmi rýchla, ak nie je dobrá doba odozvy servera dobrým odporúčaním. Nástroje Google Page Speed ​​alebo Pingdom Tools môžu pomôcť zrýchliť vašu stránku.

Podľa prieskumu spoločnosti Google, ak sa stránka načíta za menej ako 3 sekundy, polovica používateľov sa odrazí. Rýchlosť SEO je iba problém, keď sa vaša webová stránka načíta veľmi pomaly za 20 – 30 sekúnd, ale zlá používateľská skúsenosť nepriamo poškodí aj váš SEO.

Pamätajte, že rýchla strana môže tiež znížiť mieru odchodov, čo je tiež pozitívny signál.

10. Použite tlačidlá zdieľania v komunite

Zdieľanie komunity síce podľa našich najlepších vedomostí nemá priamy vplyv na klasifikáciu, ale nepriamy vplyv je veľmi dôležitý. To vám môže pomôcť osloviť viac ľudí, získať viac ľudí, ktorí hľadajú vašu stránku, vašu značku, a prípadne získajú odkazy na mnohých vašich návštevníkov.

Uvedomte si však, že tieto tlačidlá často vyžadujú veľa zdrojov a ak je to možné, používajte iba tie, ktoré môžu skutočne priniesť návštevníkov.

11. Znížte mieru odchodu zo stranky ( bounce rate )

Pomocou odkazov na podstránky v článkoch môžete používateľov okamžite dostať do najzaujímavejšej časti vášho článku, a to nielen zníženie miery odchodov zo vstupnej stránky, ale aj zvýšenie používateľského komfortu.

Pri písaní uveďte aj odkazy, ktoré poukazujú na články, ktoré podrobnejšie vysvetľujú oblasť. Je to dobré pre používateľa, pretože prichádza s užitočnejšími informáciami a tiež pre optimalizáciu vyhľadávacieho nástroja, pretože vysiela spoločnosti Google pozitívny signál používateľa.

12. Použite synonymá

Pri písaní článku a optimalizácii pre kľúčové slovo sa pokúste myslieť trochu širšie a použiť synonymá, súvisiace výrazy ako optimalizácia vyhľadávacích nástrojov namiesto SEO. Namiesto základov SEO slovo SEO princípy. Týmto spôsobom môžete získať väčšiu návštevnosť z dlhého chvosta a tiež zlepšiť kvalitu stránky vyhľadávacieho nástroja.

13. Nemysli na kľúčové slová, ale na témy!

Kľúčové slová sú dôležité, ale je čas zostať pred konkurenciou a premýšľať o témach. Pri analýze textu môže spoločnosť Google najlepšie určiť jeho kvalitu na základe slov, ktoré používame v tomto konkrétnom článku.

Keď píšeme o Budapešti, spomenieme kopec Gellért, Dunaj, parlament. Ak je to futbal, je to Messi, gól a gól. Google vie presne, aké ďalšie slová súvisia s každým slovom a ako úzko súvisí. Ak nenájdete tieto úzko súvisiace pojmy, máte pravdu v tom, že ste túto tému nepreskúmali dostatočne podrobne a že v zozname výsledkov nebudete napredovať.

Takže ak analyzujete článok z hľadiska SEO, pozrite sa naň s týmto vedomím. Oboznámil som sa s témou a venoval som sa dôležitým otázkam? Ak je odpoveď áno, mali by sa tieto súvisiace slová nachádzať aj vo vašom článku.

14. Skráťte čas zotrvania

Pravdepodobne na to neexistuje dobrý slovenský termín. Miera odchodov nie je dobrým ukazovateľom. Spoločnosť Google namiesto toho používa zdržanie, čo znamená, že používateľ vyhľadáva konkrétny výraz, vyberie stránku a potom sa vráti k rovnakému zoznamu výsledkov. Spoločnosť Google tento čas meria a mala by byť čo najdlhšia, pretože signalizuje vyhľadávaciemu nástroju, že používateľ dostal kvalitný obsah.

V ideálnom prípade by sa používateľ, ktorý sa vracia zo stránky, mal začať nové vyhľadávanie. Google potom vie, že výsledok bol uspokojivý. Informácie, ktoré ste hľadali, ste našli.

15. Optimalizácia obrázkov

Návštevníci, ktorí zobrazujú výsledky obrázkov, spravidla nie sú veľmi hodnotní, preto by ste sa mali pokúsiť zlepšiť umiestnenie článku pomocou obrázkov. Optimalizácia obrázkov by stála za samostatnú tému.

Základy SEO, ktoré musíte urobiť, je vyplniť názov kľúčového slova a alt značku.

Značka alt nie je vizuálne viditeľná, ale je to prvok HTML, ktorý prehľadávači popisuje, čo daný obrázok predstavuje. Je to tiež funkcia kotviaceho textu, takže ak je obraz odkazom, jeho kotviaci text je alt značkou obrázka.

16. Titulky

Google môže porozumieť vizuálnemu zobrazeniu webovej stránky. Z tohto dôvodu prikladá väčší význam titulkom, pretože je zreteľne rozlíšiteľný na webovej stránke. Text pod obrázkami je o 300% čítanejší ako akýkoľvek iný text.

Zaujmite pozornosť čitateľov dobrými titulkami. Aj keď to nebolo overené testami SEO, ale podľa môjho názoru to môže tiež poskytnúť malú výhodu v hodnotení.

17. Meta popis: nie priamo faktor optimalizácie pre vyhľadávače, ale dôležité!

Opis meta nie je priamym kritériom. Spoločnosť Google ho už takmer desať rokov nepoužila na tento účel. Zobrazuje sa však v zozname výsledkov vyhľadávania, a preto ovplyvňuje mieru prekliknutia, teda koľko ľudí klikne na váš článok v zozname výsledkov vyhľadávania. a vaša miera prekliknutia už ovplyvňuje vaše hodnotenie, aj keď to spoločnosť Google nikdy nepoznala, je to však otvorené tajomstvo.

Dobrý meta popis priťahuje oko a sľubuje odpoveď na otázku používateľa. Nezáleží na tom, či sa môžete dostať nad priemernú mieru prekliknutia.

Dobrý meta popis sumarizuje, o čom daná adresa URL je, a tiež zvyšuje zvedavosť.

18. Veľkosť písma a SEO

Nový nástroj prehliadača Chrome, Lighthouse, má vstavaný audit SEO. Aj keď sa tento nástroj zameriava iba na niekoľko prvkov SEO, je chybou, ak stránka používa príliš malú veľkosť písma (do 16 pixelov), pretože pre mobilných návštevníkov je ťažké ju prečítať.

Ak to vlastné zariadenie spoločnosti Google nahlási ako chybu, nerobte peniaze tým, že zmeníte veľkosť písmen na webovej stránke príliš malá. Čitateľnosť je dôležitým faktorom pre používateľov a spoločnosť Google a možno aj pre hodnotenie!

19. Kvalitný obsah – Napíšte používateľom!

Mnohokrát sme o tom písali na našej stránke s obsahom. Optimalizácia vyhľadávacieho nástroja je založená na kvalitnom obsahu. Bez tohto nebude dlhodobý úspech.

Čo však znamená kvalitný obsah?

Zvyčajne to uvádzam z hľadiska kvalitného obsahu, ktorý odpovedá na otázku používateľa. Ak hľadáte presný čas, nemusíte písať malý román, ale presný čas uvádzať veľkými písmenami.

Prvou a najdôležitejšou vecou je zistiť, aké informácie vyhľadáva osoba, ktorá zadá hľadaný výraz do spoločnosti Google. Chcete nakupovať? Hľadáte webovú stránku? Potrebujete informácie? Chcete túto službu využiť?

Prezrite si typy stránok, ktoré spoločnosť Google umiestňuje v prvej desiatke zoznamu výsledkov pre danú frázu. Preferujete internetové obchody? Možno články blogu, stránky poskytovateľov služieb, kategórie alebo stránky článkov? Ukazuje vám, aké sú najrelevantnejšie informácie pre vyhľadávanie Google.

Teraz viete, čo chce váš používateľ, váš web a aké sú vaše potreby. V takom prípade bude váš web kvalitný pre spoločnosť Google a používateľov!

Zoznam ešte stále nie je úplný, ale to sú niektoré zo základov SEO, na ktorých môžete stavať. Ak sú v poriadku, už nemôžeme urobiť veľkú chybu. Potrebujete iba kvalitné odkazy a sme už v prvej desiatke.